Hamnfesten, Hemresa och shopping tur;)

2009-06-30 20:43:53 / 3 kommentarer ..


Ja ni får förlåta mig för att jag inte skriver så ofta, det blir lätt så när man jobbar tyvärr, orkar typ nästan ingenting nu för tiden.

Min enda lediga helg på hela sommaren var nu under hamnfesten, passade du på att träffa några vänner^^ Och det kändes jävligt bra - det behövdes kan jag säga!.  Mattias jobbade kväll på torsdagen(själv slutade jag fyra) men när han hade avslutat sitt pass drog vi in till stan och kikade på Pudlarna:-D Trodde faktiskt att de skulle vara bättre än de var men men man kan ju inte få helt som man vill alltid. På fredagen åkte jag in med Mattias mamma in till stan - mycket tidigt xD. Satt på Lundbergs vid halv 8 med Ynk och fikade och surrade^^. Sen drog vi ner på stan: Gick på Second Hand, Shoppade, Åt på Subben och lite annat skojsigt:-P. Sandra köpte sig en sommarklänning på REAn på H&M för 98 :-, två par skor på Second - ena paret 60:- och det andra 80:-, sen var på den andra Second Hand butiken och där hittade jag Tarzanfilmen:-D(alltid velat ha den som liten) En av mina favoritfilmer med Alladin och även en av de första skräckfilmerna jag såg med Nicolas Cage, Wolf heter den;). Hittade sedan även Thomas Harris Hannibal på bok - på engelska för ynka 5 kronor^^.

Sedan när vi var klar på stan drog vi till Husum, har ju trots allt inte varit hem på typ två veckor:-S. Möttes självklart i dörren av Tovvelito;). Hon blev överlycklig. När jag kom in i vardagsrummet började Aragorn pipa och tjuta medan Legolas stod på bakbenen med frambenen mot gallret (kanske för att se mig bättre) :-D Hälsade självklart på dem med. Ville var den enda som inte reagerade förrän jag sa hans namn - då kröp han fram från pappret och blev som alldeles till sig;). Fixade även till på mitt rum nu efter att de var där och fixade kablarna till bredbandet;) Blev riktigt snyggt nu faktiskt.

Gosade även med mina grisar väldigt mycket. Villes knöl hade inte vuxit något och hans klåda hade inte blivit bättre. När jag gosade med Aragorn märkte jag att han var alldeles kladdig i pälsen ungefär vid svanken:-S Blev lite förvånad och började peta lite där för att se om det var något sår eller bara urin (eftersom det fortfarande var kletigt). Hittade då en liten gråsvart knöl på honom:-S. När jag försökte känna på den skrek och pep han och ryckte för att jag skulle låta bli, antog att jag kanske luggade honom i det kladdiga håret. Gav honom då ett bad för att sedan underszöka saken igen, kladdet försvann dessvärre inte men han blev lite mer medgörlig. Jag klämde lite på knölen och kände att den sviktade i form lite grann. För var gång jag rörde knölen så kissade den stackarn på sig - så jag lät bli att undersöka honom något mer. Hade det väldigt mysigt hemma den kvällen. Morgonen efter åkte hela familjen in till stan;). Jag gick direkt till Zoobutiken för att prata med Lotta och se om hon kunde hjälpa mig, med båda mina djur. Som jag befarade det så är det kvalster Ville har - hon bad mig att ringa Monica Abrahamsson och hälsa från henne att jag skulle ha ett recept utskrivet på något som kallades stronghold - skall fixa det så fort jag får mina pengar så att han slipper klådan. Knölen är en cancertumör - men hon berättade att oftast dör råttor av ålder innan cancern hunnit ta över dem, eftersom knölarna växer så sakta. Hans har inte vuxit än. Så det lät ju lite positivare. När det gällde Aragorn så var hon glad över att jag kollade om den var hård eller inte. Eftersom den sviktade så var det ingen cancertumör utan en fettknöl - som marsvin kan få fast att de inte är feta. Hans kissande berodde nog på smärtan trodde hon och "urinen" var, var som kom från knölen som antgligen börjat spricka lite och sedan läckt igen och hållt på så ett tag. Hon berättade att den kommer att spricka av sig själv när den är tillräckligt stor - men istället för att han ska gå omkring och hålla på att plågas med den knölen tyckte hon att jag skulle spräcka den och tömma den själv. Jag funderade ett tag men ville sen inte då att han skulle förknippa mig med smärtan, hon sa till mig att hon kunde göra det så att han slapp fara till någon veterinär så såfort jag är ledig skall jag försöka ta honom dit och se om hon kan hjälpa mig med honom;). Så det var ju iallafall skönt att få bekräftan vad det var, blev rakt rädd där ett tag xD

Senare på kvällen var det RixFm festivalen;) Mattias körde- jag drack lite (som vanligt xD) Vi träffade även en massa vänner denna dag;) Tack allihopa<3!. Vi åkte karuseller, hade allmänt trevligt och träffade mycket folk;). Kom hem vid halv tre tiden ^.^

På söndagen drog Mattias iväg och kollade på lite bilar - och kom slutligen hem med en Passat - 92a:-P Rödlackerad och mycket söt faktiskt;)

Annars har jag bara jobbat och hållit på, har varit relativt lugnt denna vecka när de flesta åkte hem och så - men det var ju självklart lugnet före stormen;) Idag kom det ännu fler xD Men då har man ju någonting att göra iallafall:-D

Igår fick jag veta att Mamma hade fått skicka in morfar med amblans till Akuten p.g.a magsmärtor och hög feber. Det blev en lång väntan för hela släkten innan vi fick veta vad det var. Igår sa de att med 90% säkerhet så är det blindtarmen(vilket jag och mamma trodde med) eller så var det Njurarna. De skulle ta prover idag för att se vilket. Ringde mamma vid min lunch vid kvart i tolv - fick då veta att han tydligen hade en förtjockning i slutet av tjocktarmen... Vilket betyder att antingen är det bara en knuta eller en tumör. Är det en tumör så tar det tio dagar innan vi får veta om det är en godartad eller elakartad... Vi får inte veta förrän imorgon vad det är han har. De hade inte tid för någon operation idag tydligen. Jag försöker hoppas på det bästa, ni får gärna hoppas med mig! <3 <3 <3 <3 <3

Hittade en dikt för ett tag sedan som jag skrev på högstadiet någon gång;) Måste bara lägga upp den så att ni får se mina konstiga tankar ibland^^

Apelsiner är orangea.
Äpplen är röda,
vissa är gröna.
Alla frukter är runda.
Men varför är bananer krokiga?


Och den får avsluta mitt inlägg för denna gång;)
Stek i solen några timmar extra åt mig som är inne hela tiden är ni snälla ;)





Kommentarer
verånix

tack själv för i helgen, var så kul att träffa digpussa

så mattias köpte en bil ändå, bra då kan det ju bli fler turer till domsjö tycker jag;)

håller tummarna för morfar, hälsa familjen från storasyster och ha det så härligt inomhus i veckan, hehe

2009-07-01 14:17:39

Usha men fy så hemskt att stackars lilla Aragorn skall få just sådant där.

Men det låter helt underbart att du får hjälp med honom sen. Jag hoppas han kryar på sig för Legolas skulle nog få de väldigt ensam om Aragorn försvann :(



Btw ;) Snygga kläder ;P

2009-07-02 11:56:39
Lillbrorsan

Lilla lilla syrran, stackars dig, det märks tyvärr alldeles för mycket att du har gått djurvårds inriktningen på nordvik:) Du anstränger din träiga sak som kallas hjärna alldeles för mycket om sådant du inte kan. För det första: Det var inte Nicolas Cage som hade huvudrollen i Wolf det var Jack Nicholson och Michelle Pfeiffer och för det andra: Alla frukter är inte runda för du säger ju själv att bananer är krokiga och det är en frukt vad jag vet. Sen så är det ju så att bananer också kan vara raka och om du nu undrar varför dom nu oftast är krokiga så beror det på att dom är skapta sådan för även frukter har specifika DNA kedjor. men men det är väl för mycket begärt att du ska kunna sådana saker. Ett litet tips bara håll dig till hundvalpar och fiskmassage istället. Men jag älskar dig ändå:) Ha det bra så höres vi någon gång när du blir ledig. PS. Umgås mer med Mattias så att du blir lite extra "bildad" DS.

2009-07-04 23:09:49
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!