Aftonbladets Kim?

2010-04-27 21:25:27 / 0 kommentarer ..


Vet inte hur många av er som läser Aftonbladet och har följt Kim.
"Kim" lider av en sjukdom som gör att hennes kropp ständigt lider av smärta och sakta men säkert bryts ner.
Enda sedan hon var sex år har hon varit förlamat från halsen och neråt. Hon kan prata om allting.
Men inte röra sig.
Hon har under flera år velat ha dödshjälp.

”Så länge jag ännu har min kropp och min hjärna i behåll så vill jag avsluta mitt liv så länge det är värdigt. Vill varken lida eller ruttna bort (...) Därför är det min uttryckliga önskan att respiratorn stängs av efter att jag har sövts”

Och Äntligen har socialstyrelsen lyssnat på henne och rubbat i lite lagar.
Den person som är klar i sitt sätt och tänkande skall få rätt till dödshjälp om så önskas och Läkaren kan intyga att personen i fråga inte blir bättre!
Det var på tiden tycker jag!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7026613.ab


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!