Skum dag

2010-04-18 16:53:09 / 1 kommentarer ..


Detta är en mycket skum dag tycker jag. Solen sken och vädret var kanon. Helt plötsligt började det blåsa som tusan och hagla! Det haglade och slutade om vartannat. Jättekonstigt. Jag och bror fick gå till bussen i motvinds hagel xD inte så skönt för ansiktet. Under bussresan har vi sett flera rådjur och fåglar :-D. Nu är våren här! Bara tussilagon som fattas. Jag måste förresten bli bättre på fågelarter. När jag åkte från husum upp till umeå sist så såg jag en stor ljusbrun fågel sittandes i ett träd. Fågeln hade även vit bröstkorg. Min första tanke var en tjäder höna. Men de har väl inte vitt bröst? Eller? Sen nu under denna bussresa har jag sett typ 7 stycken stora svarta fåglar i små tallar :-S. Vad är det för fågel? Fågeln var typ dubbelt så stor som kråkor. Det kan inte vara en kaja? Någon som har svar på mina fågelproblem? :-P.

Kommentarer

Den där bruna kan jag inte hjälpa dig med den de där STORA SVARTA fåglarna, som är större är kråkor är Korpar.

Lever vanligtvis långt in i skogen på vintrarna men börjar komma närmare mot "staden" då våren är på ingång :P

2010-04-18 17:25:59
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!