Påsk i Husum ^.^

2010-04-04 17:49:04 / 2 kommentarer ..


Och nu är det ju Påsk:-D Mattias har inte så mycket att göra i skolan så vi bestämde oss för att åka hem till Övik;)

Har glömt att berätta för er att på Palmsöndagen skulle vi sjunga med Preaclara i Kyrkan. Allting gick jättebra^.^
I slutet av Gudstjänsten, på sista låten vi sjöng fick jag ta i, allt vad jag hade för att jag skulle höras - min näsa började även rinna så det blev lite jobbigt. Hade känt i början av kvällen att det kändes som om jag hade ett hårstrå i munnen:-S
Efter sista låten när vi skulle gå tillbaka och sätta oss(vi satt bredvid altaret) upptäckte jag till min stora förvåning att på altaret stod nyutslagen vide:-O Jag är jätteallergisk mot vide så det var därifrån allting kom:-O
Jag berättade för alla i kyrkan att jag inte tålde denna vackra underbara skapelse och att det gärna inte fick förekomma i kyrkan när jag var där. De lovade att framföra det till Vaktmästaren.

På Skärtorsdagen var Mattias ledig - så vi åkte ner ganska tidigt till Husum. Denna dag skulle vi också sjunga i kyrkan. Mattias och mina föräldrar kom dit och skulle lyssna med men jag och bror samt de andra i kören åkte tidigare för att öva. Vi kom till Kyrkan - det första jag gjorde var att kolla altaret - kryssanthemum^^. jag skrattade lite grann och gjorde allting till ett skämt. "Men gud vad bra inge videkissar idag då" Kyrkvaktmästaren svarade "jo... där uppe" och pekade upp på predikstolen. Jag suckade men var glad att jag blev förvarnad - hade som självklart med mig allergitabletter och tog en sån eftersom jag fick veta det tidigt för att förebygga allting. Övningen gick bra. När en bit in på gudstjänsten hade gått - hände samma sak. Hårstrået i halsen var där.... På alla låtar vi sjöng, klippte min röst på alla långa, låga toner:-S Inte alls kul då det hördes väldigt tydligt. sista låten var en Duett mellan mig och Tina. Jag fick återigen ta i allt jag hade. När gudstjänsten var slut och jag skulle säga till Mamma, pappa och Mattias att de kunde åka hem eftersom vi i kören skulle ha lite påskfika - hade jag ingen röst alls. Jag lät som att jag var dyngförkyld eller någonting. Mamma hade inte uppfattat viden och blev självklart förbannad då jag hade fått varna om detta tidigare, och att det ändå hände igen. Fick lov att ta en till Allergitablett - fick inte tillbaka rösten förrän en timme senare:-S

Händer detta igen kommer jag inte att ställa upp och sjunga:-S Det var jättejobbigt när man inte hade någon röst. Att försöka föreställa sig en röst man inte hade:-S
Sjukt jobbigt iallafall. Anar att ni förstår varför.

Långfredagen bestod av Familjemiddag i Husum med Mormor och Morfar:-D Lite bilder från det^^



Passade även på att ta lite bilder efter renoveringen nu här så att ni skall få se lite hur det blev;)
Senare samma kväll gick jag, Mattias och Brorsan upp ett kvarter och hälsade på hos flickorna;) Blev självklart en hel del bilder där med^^

Kommentarer
storasyster

åh vad fint! och möblerat om har ni gjort också:) ska bli kul att se nästa gång man svängar förbi. kram på dej och glad påsk älskade syster

2010-04-04 18:28:12

Väldigt snygga bilder på lägenheten.

Men tänk bara på att göra radbytbibgar då du skriver för det gör det neklare att läsa då allt inte står tillsammans ;P

2010-04-04 23:24:57
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!