Dagens hetaste Rubriker idag enligt mig!

2010-01-03 17:47:53 / 2 kommentarer ..


Läste Expressen idag på morgonen och jag tänkte ta och diskutera de två hetaste ämnena enligt min egen åsikt...
Först ut - Vargjakten! Jag vet fortfarande inte vad jag skall tycka om den. Från och med den 1a Januari i år fick man lov till att skjuta ett X antal vargar i varje län. Jag tycker att det är fel till en viss del. Ute i djurparker runt om i vårt vackra land är det människor som skapat bevarande program för vargen - som är utrotningshotad. Därför finns det bevarande program på dem. Men varg dödar boskap och tamhundar. Boskapen för den svåra tiden för födan och tamhundarna för att de känner sig hotade. Det är inte bra att vargen kommer för nära människorna. Men om man nu skall få skjuta vargen så tycker jag att man lika väl kan ta bort utrotningshotningen på den. Ett djur kan ju inte vara utrotningshotat om man får döda den:-S? Likaså bevarandeprogramen. Så.... Jag är inte emot jakten så länge stämpels för utrotning tas bort och bevarande program avslutas. Och om det nu är så att vargen fortfarande behöver bevarandeprogrammet och fortfarande är uttrotad - då är jag emot jakten! Vad tycker ni?
Sen nästa stora nyhet. Stieg Larssons böcker om Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander skall tydligen komma ut på engelska. Amerikanerna vill göra en likadan film då böckerna har blivit kända världen över men bara finns på svenska. Men hur har de tänkt egentligen när de vill ha gubben George Clooney som Mikael och Kristen Stewart som Lisbeth?:-O Kristen Stewart? Va?? Skojjar ni med mig. Denna lilla oskyldiga tös ifrån Stephenie Meyers succé böcker om Edward och Bella, som datorhacker? >.< Oh my:-S Jag gillar då inte den idén iallafall. Fel skådespelare helt och hållet:-S

Kommentarer
Lovisa

Helt fel skådespelare!

2010-01-03 19:21:00

Angående det där med vargarna så är jag helt med dig. Tyckte det var fel med, tills idag då man läste tidningen så fick man en förklaring till varför de skall skjuta 27 vargar. Det hade med att många av dessa vargar härstammar från ett par från 70 talet. Vilket är att de har förekommit mycket inavel. Det är därför 27 vargar skall skjutas. Tycker det fortfarande är sjukt för hur skall de veta vilken varg som har inavel?

Jag tycker de kan köpa in en vild varg och placera ut den så inavelsgraden sjunker ^^''

Dålig idé men ett tips bara :)

2010-01-04 13:22:07
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!