Gerbil eller Mus?

2010-01-19 23:23:37 / 2 kommentarer ..


Jag pratade med en bekant idag på facebook^^ Hon hade laddat upp bilder på pinkisar^^
Jag blev fundersam då jag såg att en var silvergrå - en var svart och två var ljussbruna. Därför ville jag veta vad föräldrarna hade för färger - frågade henne och hon sade att det fanns bilder på dem med. Jag sökte igenom hennes bilder och hittade den bilden jag trodde att jag sökte. Detta var en bild på två gerbiler. Jag skrev igen på den förra bilden på pinkisarna "jahha oj då. Jag som trodde att det var möss"
Hon skrev förvånat tillbaka "ja? är det inte det då?" Det visade sig att hon ahde fått två gerbiler från en kille hon kände i Sthlm - hon hade gått in i en butik och frågat vad det var för djur och de hade sagt Tam-mus.
Så hon har gått omkring nu och trott att det har varit tammöss >.<.
Hon skulle iallafall he bort kanske två stycken och jag är väldigt sugen:D:D:D Så jag skall fundera ett tag och se^^ har ju länge velat haft gerbiler då jag tycker att de är så vansinnigt gulliga och nyfikna av sig;)
Så vi får se vad som händer^^

 Detta är en Gerbil

                          Detta är en Mus

 

 

 

 

Tycker ni att de är lika varandra eller >.<?


Kommentarer

Möss och gerbiler är ju sjukt olika varandra xD Så de är ju bara knäppt att en zoo butik kommer och säger att de är tam möss :s

Måste vara en dålig butik.

2010-01-20 10:04:50

haha, att man kan ta fel på mus och gerbil, helt otroligt! Och i djurbutiken till och med, skam - SKAM!



tycker också att de är sjukt söta: )

2010-01-20 14:07:42
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!