Är barn smarta?

2010-06-07 01:49:05 / 1 kommentarer ..


Fick besök idag av flickorna en snabbis.
Och jag måste bara höra med er?
Är barn smartare än oss vuxna i vissa lägen?
Idag har jag fått bevis på att så är fallet.

Sandra tar in 4åriga Victoria in till badrummet
Sandra: "Victoria ser du de stora fyrkantiga blåa lådorna där borta?" och pekar på blomlådorna som mamma nyss har målat.
Victoria: "Aaa"
Sandra: "Dom får man inte röra, för då blir man blå om händerna och det är svårt att tvätta bort"
Victoria suckar "Ja jag vet. Dom är nymålade och måste torka först"

Var det jag som underskattade hennes intelligens eller vadå? xD Blev ganska förvånad över att hon var så smart.







Victoria spelar spel på mammas mobil. På bild två ser ni bättre vad det är hon spelar
Ni skall se vad begåvad hon är!
Hon vet exakt hur hon skall vrida mobilen för att kulan skall hamna rätt - hon missar alla hål(vilket spelet går ut på)
och tar sig direkt till mål - och dessutom på en hööööög level :-O?
Va? Är hon intelligent eller är hon?
Jag tappade hakan idag när hon skulle visa mig vad duktig hon var. Det var ofattbart... Mycket bättre än vad jag själv är på det där spelet som alltid förlorar xD och jag är.... hm... få se. Typ 17 år äldre än henne xD

Kommentarer

Haha barn är smarta över lag men sedan då de börjar i skolan så brukar en del skita i att plugga (de blir bara så totalt osmarta då de blir äldre x)) en del blir väl som en Einstein då xD

2010-06-07 13:43:07
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!