Dagens Rubriker!

2010-06-06 02:13:56 / 2 kommentarer ..


Jan Johansen gick ut idag och berättar om sina tidigare spritvanor.
Inte direkt förvånad med tanke på hur många av dagens kändisar som INTE dricker xD
Är nog många av alla kändisar i världens som skulle klassas som alkoholister men som själva förnekar det
*blickar tillbaka i artikeln med Jan*
Inte bara kändisar som dricker mycket nu för tiden?
Kolla på arbetslösheten? Många ungdomar är deprimerade för att de måste leva av CSN-stöd eller försäkringskassan och väljer därför att dricka p.g.a det. Vilket leder till att ökningen för framtida missbrukare ökar procentuellt.

Jan säger även själv att han tvingades välja mellan spriten eller familjen och att hans val var lätt.
Jag önskar att det hade varit ett lätt val för alla andra alkoholister. Se bara på dagens samhälle.
Hur många är det som inte kan sluta med spriten och väljer den före sin egna familj - sitt egna kött och blod...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7248133.abe  


Nästa rubrik jag har att diskutera är förbudet mot studentflaken i centrala Sthlm.
Vad tänker de med egentligen?
Att stå där på flaket och skrika "för vi har tagit studenten! För vi har tagit studenten! För vi har tagit studeenteeeen! Fy f*n vad vi är bra!" det är det alla studenter drömmer om. Det är det alla studenter ser fram emot med studenten. Utan ett flak och skrik=ingen student. Att få stå där och skrika ut sin lycka är en underbar känsla som ingen ska få missa. men nu kommer 10.000 studenter inte att få göra det, enligt aftonbladets källa.
Helt sjukt! Och allt detta bara för att de skräpar ner på marken med ölflaskor och dyl. Ja men välkommen till Sverige! Sverige är ett skitigt land i sig och vilken stad har inte krossade flaskor efter marken när studenten har dragit förbi?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7249713.ab


Och vad tycker ni om storbloggerskan Kissies senaste uttalande?
Jag vet inte vad jag ska säga om Kissie - hon är speciell. Precis som oss alla andra "vanliga" svenska (som hon själv kallar oss på sin blogg) har hon sina dåliga sidor. Däremot tror jag att hon spelar mycket på de sidorna för att göra en bra PR. Sen om hennes senaste uttalande då. Ingen kan egentligen säga vad som är sant. Har Kissie bevis för det den här Daniel har skrivit till henne? Och talar verkligen Daniel sanning? Ingen av oss vet svaret mer än de två. Jag tror mest på Daniel - bara för att det känns rätt. Men det finns ingenting som säger att det inte kan vara så enkelt att han faktiskt har sagt det här till Kissie men inte är beredd att tala om det för alla andra ännu. Finns det några synliga bevis för oss ännu? Nej. Inget vet sanningen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7249154.ab


Och min sista personliga rubrik för idag som ligger varmast om hjärtat! Den 1 Juli 2010 förbjuds 11 hundraser i Danmark. Lite mer ovanliga vallraser samt de vanligaste kamphundsraserna. Varför vallraserna? Kan någon förklara det för mig? Vallhundar är människans trognaste vän fortfarande då de hjälper oss med grovarbetet en hel del. Varför förbjuder Danmark dem? Kamphundsfrågan ahr alltid varit stor och jag blir inte förvånad över att allt fler länder förbjuder dem. Däremot är jag fortfarande glad över att bo i Sverige som är ett av de få länder som inte gjort det! Jag tycker att alla skall göra som förfrågan är här i Sverige. Att det skall införas licens på de "tuffaste" hundraserna, och det skall ske prov på uppfödarna samt ägarna som köper in dem. För att se att de verkligen klarar av dem. "Kamphundarna" som många kallar dem kallas så mest för att de är starka och grova. Vilka har avlat dem så? Jo vi människor. Vilka har fått dem till att tidigare syssla med kamp? jo vi männsikor som triggat dem.

Jag anklagar inte hunden utan människa för dess arbete med dessa underbara varelser. Skam till människorna.
Och nu den 1 Juli måste många av Danmarks invånare avliva sina stackars hundar - bara för att de förbjuds?
Jag tycker att det är fel. Samt att många av raserna inte är farliga i mina ögon...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7248186.ab

(Kolla länken och titta på vilka hundraser)

Kommentarer

Ja Jag kan verkligen hålla med om Jan Johansen. Hoppas att han valde sin familj istället för sprit flaskan



Sen kan jag verkligen hålla med om studenten i sthlm.

Tycker synd om ungdomarna som inte får stå på flak o sjunga ut sin lycka. Sverige är ju ett skitigt land och att folk skräpar ner i naturen. Vad är det för land vi lever i egentligen.

2010-06-06 02:23:35

Håller med om studenten i sthlm.

Jag menar studenten är ju en av lovets högtider och man vill ju friska upp det med något som sen ska bli ett minne, också gör de så här, att de förbjuder något som ska vara sin egen frihet för att skolan är slut!



Nej det där tar jag inte. Ska de förbjuda de kan de förbjuda alkoholen med!

2010-06-06 11:09:11
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!