Dagens skvaller!

2010-06-07 02:37:16 / 0 kommentarer ..


Hundsmugglingen fortsätter! Till er där ute som funderar på att skaffa en hund inom en sanr framtid
Kom ihåg att be om att få träffa mamman till valpen innan ni bestämmer er för att skaffa den söta stackaren i blocket annonsen.
Många annonser nuförtiden är smuggelhundar! Smuggelhundar är så illadäran att de antagligen dör första natten du har dem eller måste avlivas upp till en vecka efteråt. Fel du inte kan se med blotta ögat. Valpar är sköra och klarar inte av pressen och sitsen de sätts i genom tullsmugglingen.
Passa er det är mitt tips!
Smugglingen kommer inte att avta. den kommer att fortsätta tills Sverigeland sätter hårdare lagar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7250853.ab

Och sen till artikeln om bebisarna som blivit svårt bitna av en räv?
Jag förstår inte riktigt den här annonsen. För det första tror jag att det måste ha varit en skabbräv
En vanlig räv skulle aldrig gå in i ett hur hos oss människor. De är alldeles för rädda för det.
Varför den bet ungarna? Ingen aning. Mat? Revir vaktande? Hade den ungar? Och framför allt hotade barnen räven på något sätt?
Det är det vi inte vet. Självklart tycker jag att det är tragisk då barnen var så små och inte skall behöva utsättas för något sådant. I detta fall är barnens liv mer värt än rävens. Tar helt och hållet människans parti här.
Och håller med personen som kommenterat artikeln på aftonbladets hemsida.
Hur många av er tror att det kommer att bli massutrotning på rävar nu i Storbritanien?

Sen till en nyhet som inte är från Aftonbladet.
Någon av er som läst Kissies blogg?
Där skriver hon och berättar om det som hänt om den här killen och säger att någon har mejlat detta brev som skall föreställa att denna Daniel har skrivit samt skickat en bild. Om det nu inte är Daniel (antaligen inte eftersom han har anmält henne) så måste det ju vara någon som han känner. Jag tror inte Kissie är dum i huvudet. Nog tror jag att hon vet att det olagligt att hänga ut någon sådär. Hon har den där grejen där hon vill hjälpa sina läsare att besvara dagens problem. Vilket jag tycker är bra! Det skall hon ha kurage för. är många ungdomar i dagens samhälle som behöver hjälp med diverse saker som de inte kan få hjälp med någon annanstans. Hon berättade även att de skulle spåra IP adressen till datorn som skickat mejlet - och vi får ju då hoppas att den skyldige kommer fram. Om det nu är Kissie? Daniel? Eller någon annan? Det vet inte vi. Men i detta fall tror jag på Kissie just nu! Läs hennes blogg.

www.kissies.se


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!