Denna dag som började så bra....

2010-06-20 23:03:59 / 4 kommentarer ..


Kom hem till Husum - åt middag. Skulle precis äta tårta och dricka kaffe.
Häller upp glass till mig själv och hör ett hysteriskt skrik ifrån Tjorven.
Jag blir självklart livrädd och börjar leta efter henne.
Hittar henne liggandes på golvet inne på brorsans rum. Bakbenen spretade ut och hon låg med huvudet på sidan och gnällde. Hennes bakre del är täck av avföring. Både ettan och tvåan.
Jag lyfter upp henne och bär henne till vardagsrummet - där vi alla konstaterar att hon inte kan stå och inte har någon känsel i den bakre delen av kroppen.

Jag sitter på knä och klappar henne samt torkar upp allting som hamnat på golvet. Hon får kväljningar och jag lyfter upp henne för att hon inte ska kvävas av sina egna spyor.

Hon hade varit konstig hela dagen och jag tyckte mig skymta att hon haltade på ena bakbenet tidigare idag - var självklart där och klämde men när hon inte sade något fick det vara.

Mamma ringde veterinären och fick tag i den jourhavande.
Hon berättade att det var en dvärgtax och att det hände plötsligt. Hon bad oss att klämma henne på trampdynorna, jag tog min tumnagel och tryckte in den så hårt jag kunde i trampdynan. Hon ryckte inte undan tassen. Ända från när jag hittade henne - visste jag att jag kände igen symptomn men kom inte på vad (hjärnan gav mig en blackout) Veterinären misstänkte Akut Diskbråck. Redan när hon sagt orden - visste jag att detta stämde.

Pappa började ringa efter skjuts - Mamma sökte desperat efter Tjorvens papper - Jag gick för att berätta för Bror hur allting låg till. När pappa fått tag i skjuts och vi skulle till att åka låg inte Tjorven där vi lagt henne.
Hon hade rest sig upp och gått iväg in till köket själv. Allting hade blivit bra igen. Vi åkte ändå in för att få allting bekräftat

Nu väntar tre veckors Tjorven vaktande. Hon skall ta det lugnt och får inte hoppa!.
Som ni vet är hon liten - skall vara med överallt och ligger överallt.
Såfort hon skall upp i sängen - på en stol - eller upp i soffan - måste vi bära henne för att låta detta läka ihop nu.

Vi får se vad som händer och hoppas på det bästa...
Hon fick en smärtstillande spruta med.
Allt detta lär ju hamna på en kostnad av kanske 700....
Men det får vi ta.
Huvudsaken är att våran lilla Limpa mår bra igen!





Kommentarer

nej men fy vad hemskt det där lät Sandra, jag är glad att det gick rätt bra ändå! Usch, stackars er vad rädda ni måste ha blivi! Stor kram!

2010-06-21 11:16:36

Stackars liten! Hoppas hon blir bättre! 700:- var inte mycket! för en som inte har pengar är det mycket men ni kunde ha åkt på mera, brr.



kram

2010-06-21 15:29:16
storasyster

stackars lill gumman:( otäckt! ge henne en blöt puss från mej<3

2010-06-21 19:08:26

Gud vad hemskt! Vilken tur att det gick bra ändå, fy fan vad läskigt!

KRAM

2010-06-22 21:56:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!