Ängel eller bara hjälpsam?

2010-05-03 23:23:04 / 1 kommentarer ..


Måste berätta något gulligt som hände idag.
Jag skulle ta ut pengar. Vid bankomaten stod det en kvinna och efter denna en gammal man. Jag ställde mig bakom honom och väntade på min tur.
Kvinnan blev klar och gick därifrån. Mannen vände sig om och såg på mig
"Gå före du. Jag kan inte ta ut pngar än" jag skrattade och tackade så vänligt och gick före.
Efter jag tagit ut mina pengar och vände mig om tittar mannen på mig.
"Ursäkta mig... Du ser inte ut att vara en sån person som tar pengar av gamla gubbar som jag. Du ser ut som en snäll och hederlig människa. Jag ser inte knapparna. Kan du hjälpa mig att ta ut pengar?"
Jag tyckte såklart att det var synd om mannen och hjälpte honom med allting.
Gav tillbaka allting till honom och han såg på mig med glädje i blicken.
"Om du någon gång är på stan och skall köpa lite fina kläder men inte har pengar till det. och du ser mig - så fråga mig om pengar så får du lite. Det har jag råd att ge dig"
Jag skrattade och svarade ärligt att det inte behövdes alls, sedan tackade jag för mig och
sade att jag skulle kila vidare. Han lade då sin hand ¨på min axel med ett leende.
"Du är en ängel min vän! Jag skall be för dig varenda dag"



Kommentarer

Alltså sådant ät ju bara så gulligt att höra av de äldre då man ger dem en hjälpande hand :D

jag tycker om att hjälpa de äldre om de ber om det eller om det ser ut som att de kan behöva hjälp ^^

2010-05-05 16:10:52
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!