Bröllopstajm i Storbritanien!

2011-04-30 00:12:14 / 0 kommentarer ..




Kom hem ifrån labben på eftermiddagen.
Käkade lite lunch och skulle sedan sätta mig och plugga.
Läste då på facebook om något bröllop. Och jag hade inte alls hört om det överhuvudtaget.
Visste inte alls att det var kungabröllop idag.
Bröllopsgalen som jag är åkte teven igång och jag satt klistrad fram tills Mattias kom hem :P


När det gäller kungahistorierna runt om i världen håller jag bara koll på Sverige, Norge och England;)
Var bara däfrör jag var tvungen att kolla på bröllopet mellan Prins William av Wales och hans Kate.
Tyckte dock att bröllopet kändes lite stelt. man fick inte den där ruskänslan som man fick när jag i somras kollade På Kronprinsessan Victorias bröllop. Lite för stelt och lite för lite kärlekesförklaringar.
Inte ens när de var gifta och satt i vagnen på väg därifrån så gav de några blickar till varandra.
Först när de stod ute på balkongen fick man se första kyssen - som snarare var en snabb puss:P haha.

Ja inte gör de som här i Sverige inte.

Sen som jag alltid sagt. den som representerar Sverige Rikes Land bäst är kronprinsessan Victoria. Hon och Daniel var självklart på plats och gav sin lyckönskningar till bröllopparet!

Och för er som int ehåller koll på tronföljden så tänker jag ge er en snabbförklaring här;)
Drottningen Elisabeth styr över England just nu, hon är 85 år. När hon kliver av tronen tar hennes som Prins Charles av Wales över tronen - som är Prins Williams pappa. Så William är egentligen inte prins ac Wales men kallas för det ändå. William och hans lillebror Harry är även söner till Prinsessan Diana som tog i en tragisk olycka i alldeles för tidig ålder.

Nu har ni fått lära er lite fakta om England ;) haha. Jag kan inte rå för att jag har föräldrar som lärt mig lite kunga historia :P









Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!