Så här har min vecka varit!

2009-04-22 20:32:09 / 3 kommentarer ..


Jahha hörrni... MIn blogg karriär går ju lite upp och ner som ni kanske märker xD Är ju inte så lätt när jag inte alltid har tillgång till dator som jag så vackert gnäller om lite ofta;)

Ja herregud, nästan en vecka sedan jag skrev sist xD. Ja jag nämnde ju att vi skulle till Birsta med Mattias föräldrar sist - hade en hel mysig dag måste jag medge, tyckte att det var riktigt roligt faktiskt:-P. Stannade där tills i tisdags förra veckan(ohj oj oj vad länge sedan jag skrev xD).

På tisdagen drog jag och Älsklingen in till stan eftersom vi skulle ta en tur till familjen Edlund i Husum, men först bar det av till en tripp till Arbetsförmedlinen. Snacka om att man kan bli förbannad för mindre, min handläggare ringde mig två veckor tidigare och bad mig infinna mig mellan 12-15 på arbetsförmedlingen, jag kom dit vid kvart i tolv och kön växte sig större där inne. Till min förvåning var jag nästan den yngsta där(boprtsätt från någon tre-åring som låg och kräla efter golvet). Efter en alldeles för lång tid(enligt mig själv9 nämligen en och en halv timme senare... Så blev jag less, min handläggare hade fortfarande inte dykt upp. Jag trängde mig förbi alla människor som var i kö före mig och gnällde till de som jobbade där. Det visade sig efter ett tags gnällande att min handläggare var ledig den dagen och tydligen hade gett mig helt fel tid. Sur var jag. Men men, kunde ju inte göra så mycket... Passade även på att fylla i min närvarorapport för den här månaden - pengar pengar pengar:-P Dagen fortsatte med att resa till Husum, gjorde inte fasansfullt mycket den här dagen, inget jag kom ihåg iallafall.

Onsdagen var en slapp dag bortsett från en del tvättande som blev denna vackra onödiga dag xD

 Fredagen var en mysig dag, först for jag och Mattias in till stan en sväng och träffade hans syster som varit utomlands på tok för längexD VI hade en mycket trevlig liten pratstund medan hon bjöd oss på fika, på UH :-D
På kvällen skulle jag(för ovanlighetens skull, med mycket ironi i rösten) sjunga i kyrkan.... Men denna Gudstjänst var mycket mer lärorik och intressantare än vad jag hade trott! Carl.Erik Sahlberg ifrån Stockholm var på besök - Han sa en del intressanta saker faktiskt... Haha fick mig ett par glada skratt där. Preaclara var den största underhållningen - och den enda xD
Carl-Erik hade även två stycken personer med sig från Afrika... Intressantast var nog när Översteprästen gav förböner till EFS och PIngstvännerna när de föll i värsta transen xD Haha. Ja Ja, vi säger så ni^^

När vi kom hem tog vi oss några glas - mycket mysigt. Mamma och pappa hade även några vännre hos sig och även de satt och drack lite. Haha Vi fick ju vara med ett och annat kan jag lova:-P

På lördagen var vi bjuden på middag hos våra älskade vänner. Mattias var också med och det gick bättre med hans allergi än vad vi kunnat tro. Och DET var ju skönt;)
Vi tog även med oss LIllan till Lekparken och lekte lite. Måste bara citera en rolig händelse. Barn är ju för underbara.
Scenen: Victoria har en låtsas kiosk i lekparken med bänkarna fulla med sand.
Mattias: "Hejsan jag kommer från hälsovårdsmyndigheten - jag tycker inte att detta ser helt korrekt ut här."
Victoria tittar konstigt på Mattias och räcker fram sin hand med låtsaspengar xD
Man kan ju fråga sig vad hennes föräldrar har lärt henne egentligen, men smart är hon trots sina ynka tre år i ålder:-P

På Söndagen var det återigen en liten tvättdag - plus att Älsklingen for hem eftersom skolan skulle börja för hans del igen *ledsen gubbe:-(*
Kvällen avslutades med en liten filmkväll med Bror min, såg Jumper - mycket bra film för er som inte sett den;)

Ja och sedan är vi åter på denna vecka xD. I måndags så blev det en del städande hemma eftersom mor fyllde år på Tisdagen. Jag och Bror bakade även chokladbollar - mumma:-P
Detta var även en av de få dagarna som det var sol ute:-D Jag bestämde mig för att leka med min allra bästa Nikon D40X
Jag tog ut Legolas och Aragorn i sele (bilderna kommer senare när jag är i umeå eftersom jag lånar en dator just nu bara) blev mycket fina bilder må jag säga:-P. Sen ville även Tjorven vara i rampljuset en stund så det fick hon;)

Och som jag berättat tidigare har jag ju inga bilder på Ville-Pille-Man men det har jag fixat nu:-P Hans bilder kommer självklart upp sedan också;)

På kvällen såg jag och bror en film till nämligen Ondskan:-D Var så himla länge sedan ajg såg den att jag bara var tvungen att se den igen^^

Och som jag nämnde innan så fyllde mor min år igår:-P Blev mycket tårta och kaffe med släkten och alla våra vänner;)
Och den förlorade sonen Putte dök även upp - mycket roligt att träffa honom igen, var ju ett tag sedan sist.

Och idag då.... Idag har jag gjort absolut ingenting känns det som xD Erika och Linnea dök upp idag och jag och systeryster min satt bara ute i solen och drack Coca-Cola. Sedan hde jag ett bokat möte igen med Orgeltramparn (kärt barn har många namn). Gick mycket bättre den här gången - nästa gång är på tisdag nästa vecka. Har lkommit på att det inte är länge kvar till bröllopet nu :-S Jag blir ju fan nervös bara över att tänka på det:-/
Säkert p.g.a det lilla mötet vi nyss har haft med Hudden... Är fortfarande kvar nere hos Rödin/Jonsson - Vickan sitter just nu bakom mig och lekar "Kurra Gömma" för tusende gången med brorsan - Tror att det inte är världens bästa barnlek. Hon gör ju allt för att höras och verkligen bli hittad xD haha.

Ja ja. Antar att jag har tjatad nog för den här gången nu - kan ta ett tag tills nästa gång, men det är ni nog van vid:-P

"Satar hatar dig!!!!"

jag och mor  Älsk<3  Aragorn  små barna

Kommentarer

Hej!

Du verkar ha haft en trevlig vecka ju =)

Hoppas du har det super i vår värmen!

Många kramar från mig =D

2009-04-23 21:40:05
Joel Almighty!

Rolig Påsk! =D

Önskar jag var med ;)

2009-04-24 09:30:01

Haha Jumper har jag sett så jag kan hålla med om att den verkligen är se värd ;)

Men du verkar ha haft en rolig vecka och jag hoppas du nu kanske senare då du är i Umeå orkar läsa alla mina inlägg x-'D

Kram <3

2009-04-24 10:06:40
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!