Oj Oj Oj Oj!!!!

2009-06-04 20:41:52 / 2 kommentarer ..


Shit vad länge sedan ajg uppdaterade här sist:-S. Ska försöka bli bättre på det men ni vet ju hur jag är ibland xD:-P.

Ja lördag den 23e Maj var jag på bio med Kören samt att vi åt middag ute med^^ Riktigt mysigt var det, speciellt nu när alla från kören följde med, har ju varit lite splittrade nu det senaste halvåret tyvärr. Vi såg iallafall Änglar och Demoner. SE DEN! Mycket bra film^^. Underbart bra <3 Mig älskade den.
Åkte sedan hem med de andra från kören när jag kom hem satte sig jag, bror och far och spelade lite kort:-P Länge sedan vi gjorde något sådant och det var otroligt mysigt måste jag medge, fler såna kvällar behövs!

Hade sedan de närmaste dagarna efter det lite nostalgi kvällar - såg på film på nätterna när de andra gick och lade sig :-P
Kom dock inte och tro att det var några helt vanliga filmer;) Såg nämligen mina gamla barnfilmer:-D Blev Aristocats, Dumbo och sedan även Lejonkungen 1;)

På söndagen fick Legolas och Aragorn typ årets första gräs:-P Gissa vem som var deras bästa vän hela dagen;)

På måndagen gick The village på teven xd Har sett den tidigare men var tvungen att se den igen, hade faktiskt glömt bort att den var såååå mycket i B klass xD :-P

Jag och far hade världens diskusion som inte ledde någonstans heller den dagen - ni får gärna hjälpa mig att lösa denna fråga. Säger man hälften så lätt eller hälften så tungt???!?!?!?!!! Och även heter det dubbelt så lätt eller dubbelt så tungt?. Jag ville få det till hälften så lätt och dubbelt så tungt. Men pappa sjabblade på om en massa andra saker och förvirrade mig:-S Vad tycker ni?

Ja just ja. Sen har jag färgat håret igen - samma färg som innan;) Bara så att ni vet hur det ser ut typ;)

Sen måste någon från nordmaling hjälpa mig med en sak:-O.... Mittemot macken, alltså vid busshålplatsen där de håller på att bygga inför botniabanan, där sitter det en skylt med en massa siffror som räknar ner:-S Vad är det? Skulle ju kunna tro att det är tills botniabanan öppnas eller nått men den är lite irriterande!

Har även börjat spela Sims igen;) Började med Sims 3 för en vecka sedan typ:-D Helt besatt! Jag kan fan sitta med sims i hur många timmar som helst;) Ska ta kort på min fula familj så ni får se hur fula de är:-P

Jag och Mattias har även sett klart Full Metal Alchemist - Serien var mycket bättre än jag hade förväntat mig faktiskt, men jag gillade inte direkt slutet dock.

Förra helgen var det Nordic Rocken samt Brännbollsyran 2009 i Umeå xD Vilket innebar fest hela helgen som vanligt typ haha. Jag har börjat festa väldigt mycket jag vet^^. Klaga inte mina kära vänner. Ja hade en mycket rolig helg, testade att röka min första cigg efter en månad(jag vet att det var dumt men jag ville testa) Men jag kommer aldrig mer att göra om det!!!!! Aldrig smakat något så vidrigt någon gång. Tvingade mig själv att röka upp den eftersom det ändå är onödigt att bara släcka den:-S. Sköljde sedan ner det med en hel öl :-P. Fy fan säger jag bara!!!. Skulle ju som ni vet egentligen ha varit hundvakt den helgen men tyvärr så åkte Yssa på löss och då ville inte Julia att jag skulle ta henne med tanke på smittorisken, vilket jag naturligtvis förstår henne för. Så jag blev uppe i Umeå jag med;)

Har annars grillat en hel del med, nästan varje dag känns det som xD Och då har det ju även blivit rätt mycket drickande xD xD xD xD.

Morsdag har det hunnit vara med, åkte hem ifrån Umeå den dagen för att vara med lilla mor, passade på att plocka lite blommor till henne på vägen hem som hon blev mycket glad över;) Jag,bror och pappsen hjälptes åt att laga mat, blev hamburgare:-P. Samtidigt som vi gjorde det höll vi på med en liten överraskning som mamma självklart inte visste om;) Vi gjorde tårta:-P. Bror kom med en mycket bra idé att istället för att bara he på grädden som man brukar göra så spritsade vi vartannat varv grädde och vartannat varv chokladpudding;) Tårtan blev randig som ni kanske förstår och sedan hade vi färska hallon på toppen:-P Mamma blev mycket överraskad och framförallt mycket glad;). Det förtjänade hon<3

I måndags städade jag åt djuren och passade då även på att klippa klorna på dem. Blir så irriterad på Legolas och Aargorn, de har börjat streta emot och skrika så mycket, förstår inte varför... De har alrdig gjort det tidigare. Ja ja. Sedan klippte jag klorna på Tjorven med. Allt gick jättebra till Tjorevn(som vet att när vi klippt klorna så ska hon ha belöning, hon brukar skutta bort mot köket då) Märkte då att mamma hade lite blod på ena handen och sedan att det blodet även var över hela hennes tröja! Förstod inte vart det kom ifrån men sedan klack det ju till, jag ropade på Tjorven och självklart på sista klon hade jag råkat klippa i pulpan:-O. Vanligtvis brukar ju djuren skrika/rycka till eller något... Men inte det. Inget ljud alls. I hennes lilla necessär iallafall har vi ett Alun-stift. Tog fram det för att få blödningen till att sluta men, det stiftet har vi haft sedan hon var valp - vilket är 7 år sedan xD Så det funkade inte. Blödningen ville ju inte direkt sluta heller så jag började fundera på hur jag skulle lösa det där. Fick då värsta flashbacken i huvudet från någon gång på Nordvik när Viktoria från klassen under kom fram till mig(var innan jag lärde känna henne) och bad mig att lägga ett tassbandage på hennes hund Ronja, för att hon hade råkat klippa henne i pulpan. Gick upp som ett ljus för mig att det var det jag skulle göra:-P Men som "icke veterinär" har man ju inte alla grejer hemma utan jag fick improvisera mig fram. Sen när jag väl skulle lägga det kom ajg att tänka på hur många gånger man fick lägga om de där jävla bandagen för att de inte satt fast! Gjorde ett tappert försök iallfall och tro det eller ej - det lostande inte;) Då var jag mycket nöjd över mig själv^^. Tjorven var dock inte lika nöjd hon xD

Har även ringt runt som en dåre för att hitta något jobb. I tisdags skulle jag på arbetsförmedlingen, hade inte hittat något alls och var beredd på värsta utskällningen men tre minuter innan mitt möte med Anna så ringde jag till Sidensjögården(ett ålderdomshem typ) var beredd på ett nej eftersom jag är för sent ute men till min förvåning så ville hon träffa mig:-O. Jag började då försöka fundera ut hur jag skulle ta mig till Sidensjö xD Är ju en bit ifrån stan xD Sökte ju bara dit för att jag då i sommar kan vara med Mattias hemma hos hans föräldrar.  Berättade för Mattias att jag inte skulle komma till han som det var planerat och efter många om och men blev det beslutat att Mattias mamma skulle vara snäll och skjutsa mig dit på sin lunch:.-D Blev självklart mycket tacksam över det. Träffade även min älskade Emelie <3 Som jag inte hade träffat på ett tag, vi gick omkring och glodde lite i affärer. Jag köpte solskyddskräm för att förhindra det som hände förra sommaren *ryser* sedan gick jag även runt och pusslade ihop en present till lilla Emzan;)

Ja och igår var ju på intervjun på Sidensjögården, trodde att det bara skulle ta en kvart eller något men det tog typ 40 minuter xD Men hon ville anställa min under sommaren:-D Så nu är det officiellt, Sandra har fått jobb efter 9 månader :-D
Haha. Ja bättre sent än aldrig bör man väl säga^^ Postade även brevet till Emma för att hon skulle få det i tid;)

Och idag har jag varit i Umeå stad med Ynken:-P. Skuttaded runt bara på stan och fjollade oss, gick och spelade två parti billjard, fikade och sedan testade jag att äta Suschi;) Var ingen höjdare men wasabin men annars var det riktigt gott men dyrt xD :-P

Det var nog allt för den här gången tror jag. Skall dricka lite kaffe nu så det kommer nog lite bilder senare istället^^








Kommentarer

Haha ja men du verkar ha haft väldigt roligt iaf ;) Jag undrar hur det kommer bli nu på denna fest du är på xD

Skriv gärna upp något du kommer komma ihåg från den festen ;)

2009-06-04 21:31:53
Anonym

herregud är det 7 år sen tjorven var valp? fan vad tiden gå fort;) och vad du festar mycket kära lillasyster, skärpning! pussa i ögat

2009-06-28 20:30:47
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!