Fartfylld helg!

2009-06-15 20:08:52 / 1 kommentarer ..


Ja ni... När jag kom hem sist fick jag mitt livs chock. De hade varit och börjat installera internet grejset hemma hos oss och självklart var den där dumma adaptern tvungen att sitta på mitt rum. Så p.g.a den så hade jag två bokhyllor som stod i mitten av rummet o.O. Är det tillåtet att bli mer irriterad när man lämnar ett renstädat rum och kommer hem till ett bombnedslag?. Irriterad som få var jag iallafall.

I torsdags åkte jag ner till skogen för att tillbringa helgen där då Mattias syster tog studenten. Mattias blev först hämtad av sin mor i Umeå och sedan kom de förbi och hämtade mig. Mycket snällt av henne tyckte jag;). På väg ner till övik fick jag då veta att vi skulle äta middag hos Marianne eftersom det var så sent på kvällen. Resan bar av dit och den var lika trevlig som vanligt;).

Fredagen blev en lång dag på många sätt. Mattias morbror och hans fru från San Francisco skulle komma för att fira Amanda och eftersom Mattias föräldrar hade så mycket att göra så var Mattias snäll och ställde upp på att hämta dem vid fem tiden på fredagmorgon i Mellansel. Sandra däremot hade inte någon lust att stiga upp vid fyra tiden så hon lämnade sin älskling som fick åka själ medan hon gosade sig ner ännu längre i täcket:-P.
Jag vaknade dock vid sextiden av att det var lite varmt inne i rummet plus en massa pratande och skrattande. Vilket inte var så konstigt, alla var uppe utom jag och Mattias familj hade ju inte träffade "utlänningarna" på ett tag så jag klandrade dem inte;). Jag försökte sova vidare ändå men det var såååå sjukt ljust att det inte gick. Jag kollade klockan efter en halvtimme, då orkade jag inte ligga kvar längre utan klev upp för att vara trevlig;). Vi åt frukost ilag och pratade lite(dock inte jag så mycket. Nyvaken och prata egenlska är inte min grej riktig xD). Jag och Mattias gick dock och lade oss igen vid åtta tiden. Han var mycket tröttare än mig men vi båda är inte riktigt van att vara uppe vid den tiden så;). Vaknade sedan vid tio i nio och det var väldigt tur annars hade jag inte hunnit med allting. Sminkade mig och bytte om, sedan for jag och Mattias iväg vid halv tio för att köpa rosor åt studentflickan. Det var mycket svårt att slutligen hitta parkering vid Nola (trots att vi var där vid kvart över tio typ). Parkerade då uppe vid solgårdsgatan och gick ner för "san francisco-backarna" xD. Vi letade upp resten av gänget och ställde oss längst fram och väntade;). När alla slutligen kom ut hittade jag alla mina vänner och även Amanda. Men sedan när alla sprang till sina släktingar så försvann alla xD. Blev en massa kramande och mys;). Såg sedan Dessi och sprang till henne och kramades lite^^. Begav oss sedan bort mot lastbilarna i hopp om att få se några fler;). Träffade då Marcus och Angelica:-D. Stod kvar där och kikade på alla tills de hade börjat fara ner mot stan, då begav vi oss neråt med;). Ställde oss vid Port nio och stod där och väntade;). Blev en massa bilder^^.
Kvällen fortsatte sedan med god mat, trevliga diskusioner, engelskapratande, och bilåkande^^.

Dagen därpå åkte jag och Mattias in och hämtade Amanda som skulle göra sig i ordning inför balen;). Så hela denna dag bestod av slapp mest, tills vi skulle åka och kolla på alla fina människor på Folkets Park^^. Saknar min bal faktiskt. Hade så grymt roligt då. Avundades alla som fick åka i år:-P
Efter att vi sett Amanda och hennes kompisar komma i den snygga bilen, åkte vi vidare^^ - till Strutsfarmen^^ Eftersom det inte är ofta hela släkten deras är samlad på det sättet de var nu så ville Marianne(Mattias mormor) bjuda allihopa på middag där:-P. Vi både åt och drack gott;) Helt underbart^^
Förrätt: Fetaostcreme och rökt struts på toast.
Huvudrätt: Strutsfilé med maideira sås och "crisscuts" potatis, sallad
Efterrätt:Knäckpaj med lingonsås.
Röd vin till förrätten och huvudrätten och sedan något som kallas ice win till efterrätten :-P

På söndagen ville Peter och Lillan "utlänningarna" bjuda på middag, eller som de ville kalla det  sen lunch:-P
Vi bestämde oss för att denna gång ta det på Näske krog.
Mycket trevligt var det även denna gång men Sandra bestämde sig för att skippa de alkoholhaltiga dryckerna denna dag, efter att ha druckit vin två dar i rad xD. Maten denna gång blev:
Förrätt: Vitlöksmarinerade räkor, avokado, toast, sallad och sweatchilidressing
Huvudrätt: Fläskytterfilé och Oxfilémedaljong med ananaschutney, beasås, pommes frites och sallad
Efterrätt: Chokladmoussetårta, apelsin baileysgrädde och kaffe^^

Så jag måste säga att idag kändes det jävligt gott med Pommes frites och kött:-D
Idag har det inte hänt så mycket, Mattias hade ju sin första dag på jobbet idag så jag har bara suttit vid datorn typ, fixat lite grann inne på rummet vi sover i och sånt;).
Min chef ringde mig i veckan med, hon ville att jag skulle börja tidigare och det är just det jag tänker göra^^ Jag har min första dag imorgon:-D :-D :-D

Tiderna för mig i framtiden är så här:
Tisdag: 8-16
Onsdag: 14-21.30
Torsdag: 6.45-16

Och veckan efter midsommar är följande:
Tisdag: 14-21.30
Onsdag: 6.45-16
Torsdag: 7-16
Det är de tiderna jag har fått än så länge gott folk;)

Nej nu ska jag ta och göra lite nytta men först skall ni få lite bilder från min fartfyllda helg;)















 






Kommentarer

Rossön ligger typ lite över 7 mil från Junsele!

2009-06-17 22:24:13
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!