Stadsbesök gånger 3!;)

2009-09-28 18:20:35 / 2 kommentarer ..


Ja nu har jag ju varit hemma i Husum i helgen. Blev lite måstrul med min internet grej därför jag inte har uppdaterat något under helgen;) Men jag skall berätta allting nu tänkte jag;)

Åkte ju hem på Torsdagen, tog bussen in till Övik där bror mötte upp mig. Gick sedan till polisstationen och hämtade ut mitt nya leg;) Behövde dock inte legitimera mig vilket jag blev chockad över men ändå glad över^^ Stod där och pratade med kvinnan i receptionen och nån knackade mig på axeln - var Sofie^^ så då stod jag och pratade lite grann med henne och Pojen innan jag och bror skulle dra till bussen;) Var riktigt härligt att träffa dem igen, kändes som jättelänge sedan sist.

På Fredagen fick jag min lön - givitvis in på fel konto eftersom jag hade glömt att ändra det. Var då tvungen att åka in till stan igen eftersom jag bara har internetbank på en av dem (hade även troligast glömt internetdosan i Umeå då jag inte hittar den) xD. Pappa kom med förslaget att vi skulle åka in båda två då och storhandla i samma veva. Tog du färdtjänst eftersom det var lättast för pappa. Första roliga grejen som hände var att taxichauffören kände pappa och mamma. Mest mamma eftersom han kört henne när hon var barn, han såg dock inte att jag var dottern och började snacka med mig precis som att jag var mamma. När mysteriet var upplöst skrattade han och sa "Jag tyckte att det var konstigt att du gick utan kryckor samt sprang utan dem" haha xD så fel allting kan bli. For in till stan och fixade med allting på bankerna, gick sedan och fikade på UH då pappa var hungrig eftersom han inte hade ätit någon frukost. Vi gick sedan ner till Turistbyrån för att inhandla lite saker till flickorna som vi funderat över ett tag.-D Blev rikitgt roligt faktiskt;) Vicktoria har länge velat ha en MoDotröja så det fick hon^^ Sen hittade vi nappar med Modologgon på som vi köpte till Magdalena;) haah xD Efter detta gick vi till Barnens Hus och Djurmagazinet som öppnade för första gången denna dag:-P. Djurmagazinet var större än jag hade tänkt mig, bra att övik får fler djuraffärer som kan konkurrera mot dem som redan finns, de är så dyra. Hittade en massa goda saker till småtöserna och massa annat roligt^^. På barnens hus hittade vi en julklapp åt Vicktoria:-D Synd att man inte är liten längre, hade gärna velat ha en sån jag med>.<. Träffade även an gammal klasskompis som jag stod och surrade med, fick veta både det ena och det andra:-P Zazza älskar skvaller vet ni ju:-P. Gick sedan ut för att vänta på taxin som skulle ta oss ut till willys. Träffade då Dessi och Sarah samt hennes lillasyster^^ Stod och snackade med dem ett tag också;). De hade förresten godisregn när vi kom dit för att vänta till öppningen emd;) Fick väldigt mycket, men ajg väntade självklart så att barnen fick ta först^^ Fick även tag i två kartonger med plasthjärtan ur nån barbiekollektion som det var godis i^^ Gissa vem som fick dem ;)?  Vi drog sedan ut till willys och gick igenom hela månadens inköp typ;) Men det blev abra litegrann då vi inte ville bära så mycket. Sen tyckte nog pappa att jag hade det lite för bråttom^^ Är nog lite lättare för honom att handla med mamma tror jag. 
När vi skulle åka därifrån hade jag en.... ehm... ursäkta uttrycket. Jag är inte Rasist så ni vet det. Men en neger som förföljde mig, han flörtade och stirrade som ajg vet inte vad:-O Men jag ignorerade honom när han försökte prata med mig och antagligen lägga in en stöt :-D. Har ju kille så jag vill inte ha honom!. Vi tog sedan Taxin hem till Husum igen^^ Efter en lång dag.

Kom hem och gjorde mat innan jag och bror skulle ner på kören för att öva inför helgens uppträdande. Gick väldigt bra på Kören. Sen var det GUL^^ Hade pysselkväll:-D För er som inte varit med på våra pysselkvällarna någon gång så kan ajg berätta att det öftast innebär att kvällarna drar över en timme eller två;) Vi har alltid så kul:-D


 
På lördagen Drog jag åter igen in till stan haha xD. Denna gång hade jag med mig Madicken. Vi åkte in för att Träffa Emelie och hennes nykomling Ponsse:-D. Tog bussen in till Övik och sedan även stadsbussen ut till domsjö. Man får förresten mycekt mer uppmärksamhet av folk när man har en hund med sig:-O Det är sjukt hur sociala folk blir då.
Satt sedan vid spillvärmeplan och väntade på Emelie och Ponsse. Madicken blev grymt rastlös. När de sen kommit så fick hundarna hälsa på varandra;) Madicken krälade efter marken för honom medan han själv blev lite rädd för att hon var så framfusig;). Vi upptäckte sen som vi misstänkt att fotbollsplanen hade mer ingångar än vad vi minns. Där kunde vi inte släppa dem. Vi satte oss då i Emelies bil och ute ut till en skogsstig som hon kände till^^. Bilresan gick bättre. Ponsse blev mer nyfiken och började nosa på Madicken. När vi kom fram gick vi in en bit och släppte dem sedan så att de skulle få leka. Det blev en jäkla fart och fläng kan jag lova;) Helvete vad kul de hade:-P. Och även vi. Kom sedan på att det var Madickens ett års dag - tror att hon blev ganska nöjd med dagen faktiskt. Emelie blev känd som frolic kvinnan hos Madicken. Tror jag måste köpa lite av det, hon blev helt galen i det. Vi fick däremot ta och lugna ner dem efter ett tag. Ponsse jagade Madicken som hoppade över en stor stock med en utstickande pinne, som Ponsse dessvärre inte lade märke till och hoppade rakt in i så att han fick den utstickande pinnen rakt i magen så att säga. Men som tur var blev han varken spetsad eller fick några sår. Madicken blev orolig för honom då med så det var gulligt att se. Han såg även ut ett tag att ha en rivsår på höger framben. Fanns inga sår där - var precis som om det typ var färg. Kom å underfund med att det måste ha varit lingon;) De sprang ju faktiskt i skogen. Vi gick en bra bit tills vi kom fram till ett jakttorn, bestämde oss då att för särhetsskull vända, det är ju trots allt älgjakt nu... Vi gick tillbaka. Tills jag slutligen såg något blått och rosa i skogen - visade sig vara några svampplockare. Men hundarna hade ju inte sett dem och det var tur det. Madicken hade ju blivit tokig, så vi kopplade dem bara. Vi drog sedan en snabbis till Emelies föräldrar som inte var hemma för att kolla till deras katter en snabbis och hämta lite grejer som Emelie skulle ha. Emelie skjutsade mig sedan till busstationen så att jag kunde komma hem. Madicken däckade på bussen och var lagomt less när vi var tvungen att gå från E4an med^^ Hon drog inte en cm kan jag lova er, aldrig sett en mer less hund;). Enda nackdelen med denna underbara dag var att jag hade låga tunna vita skor - hade sjukt ont i fötterna när jag kom hem:-P






På lördagkväll träffade jag flickorna och lekte fotograf och modell med Vickan, skillnaden nu var att hon skulle fotografera (med en låtsaskamera) och ajg vara modellen xD. Ulrika var snäll och klippte mig med^^ Blev riktigt kort den här gången men det var jag som ville det;) Tycker att det blev riktigt snyggt ja;). Magdalena kan nästan gå nu också:-O Hon var skitmallig när hon skulle visa det^^ Och ack så söt;)

På Söndagen klev jag upp rätt så tidigt för att hinna städa åt djuren innan jag skulle sminka mig och byta om och sånt inför dagens uppträdande. Göran hämtade mig och bror vid kvart över ett. For upp till Sjukhemmet och sjöng där. Uppskattades väldigt mycket kan jag lova^^ De såg väldigt lyckliga ut många av dem. Hände en liten rolig sak där med. Den yngre kören var med också, i den kören är det med en liten mörkhyad pojke. En av tanterna som satt längst fram gapade av häpnad och pekade på honom "En neger" xD Fattar ni vad vi fick hålla oss för skratt. Så fick prästen förklara för tanten om att församligen hjälpte en massa barn familjer från andra länder och allt sånt. Efter detta åkte vi hem och ajg snabbpackade. Gick sedan ner på Rio för att äta. Amit som jobbar där är lika rolig som alltid. "Gumman. Var har du varit hela mitt liv?" Mitt svar: "Jag jag pendlar ju till Umeå så jag är ju inte hemma så ofta." "Umeå? Vad fan gör du där pluggar du eller?" "Nej ajg har ju min pojkvänm där" Han ger ifrån sig ett puh ljud eller nått. "Hälsa honom att han kan bli dödad när som helst" haha xD. Han är för rolig, sen fick jag en klubba också (A). Efter detta drog vi hem till Kusinen min som fyllde 18 igår och satt där och fikade och var trevlig med släkten. Kurt och Nonne dök upp med, tiggade skjuts av Kurtan till E4an:-D Han skjutsade mig dit och jag tog bussen upp till Umeå. Mattias kom och mötte mig och sen hade vi bara en myskväll med popcorn, juice och pistvakt:-D.

Idag har jag dessvärre inte gjort något. Funderar på att åka ner till Centrum imorgon och köpa mobilen så att jag inte gör av med för mycket pengar sedan så att jag inte har råd med den. Vi skall på bio ikväll med^^ Skall se flickan som lekte med elden så vi får väl se om den är så bra som alla säger att den är! Men det förväntar jag mig;) 

Nu har ni haft mycket att läa mina kära vänner^^ Hoppas att ni är nöjda med min helg^^ För det är jag!;) 

Kommentarer
Lovisa

Vilka fina bilder på hundarna! :D kär

2009-09-28 18:58:58

Haha låter som en kanon bra helg ;) Vad fin Madicken med har blivit.

Jag hoppas de skall bli lika bra för mig med nu för jag skall väl passa på att åka in till stan nu då mitt ID kort redan är klart :P Ja och sen skall man lämna in den där förbaskade datorn med -.-

Kram på dig <3

2009-09-29 11:07:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!