Kyrkan >.<

2009-09-23 22:17:32 / 0 kommentarer ..


Som jag skrev innan så skulle jag och Tina gå till Ålidhems Kyrkan för en liten vardagsmässa;)

Vi kom dit och jag har aldrig varit med om en församling med ett sånt bra mottagande av nya ansikten:-O Kände mig genast som en i gänget, var verkligen en skum känsla.
Mässan flöt på som vanligt med psalmer och nattvard. Efter gudstjänsten kom den kvinnliga prästen fram till oss med stora ögon. "Hörrni tjejer! Jag hörde era röster. Ni är inte intresserade av att vara med i en kör?"
Hur många gånger är det som någon drar in en med ett sånt mottagande i en församling:-O?
Jag och Tina blev ju självklart intresserade då vi fick veta att det gällde onsdagar (då vi oftast båda två bara sitter vid datorerna och inte har något att göra)
Blev sedan kvar i Kyrkan i cirka 50 minuter för att presentera oss för typ alla som jobbade där.
Sedan visade det sig att de ville ha med oss i ungdomsgruppen som också var på onsdagar och även kanske till en liten grupp som skall planera taizé-resan och lite mer ungdomligar gudstjänster:-O

Jag säger bara det oj oj vilket välkommande. Jag blev helt chockad. Så nu på onsdag skall vi troligast dit och kolla in den nya kören och ungdomsgruppen. Är ju en kul grej att hålla på med på veckorna om man inte har något annat. Samt en liten bra merit att ha varit i en annan församling^^

Hade tänkt att möblera nu när jag inte har något att göra... Men det stora skrivbordet måste man vara två för att flytta xD så det sööööög ju. Får fixa det till veckan istället;)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!