Vuxenlivet står för dörren.

2011-08-13 22:04:06 / 2 kommentarer ..




Dagen började helt okey. Sov lite för länge. Slappade ett par timmar. Tog fram Matteböckerna och kikade i dem nån timme. Återgick till städandet (det irriterade mig under hela pluggningen)
Tittade in på facebook och hittade bilder på mitt gamla gäng från gymnasiet - de träffades nu i sommar och jag var den enda som inte kunde komma... Jag blev super deppig av att se de bilderna.. Jag saknar den tiden. Tiden utan måsten. Tiden med en massa damp och saker jag irriterade mig...

Jag var nog den jobbigaste personen att bo med. Jag gnällde på alla när det inte var städat och jag blev irriterad på varje person som var glad och sprallig för att jag bara inte var sådan... idag inser jag att jag saknar allt det där som gjorde mig irriterad...

Jag känner mig stressad och orolig för hösten som snart kommer... och jag vet inte alls vad som förväntas stå vid min dörr...

Som sagt.. ingen bra fortsättning på dagen...

Efter en stundspratande med en av vännerna från gymnasiet - några tårar som runnit ned från mina kinder..
Så sitter jag nu här och försöker hitta musik för att muntra upp mig och fortsätta med städningen...

Så är det att vara vuxen...

Kommentarer

Ja, vet hur det känns. Jag har bott ensam i Husum i två år nu och inte kunnat umgås med personer som jag vill. Man loggar in på facebook och ser resten av kompisgänget ha roligt. Det svider i hjärtat, så att säga. Men se hur du har det nu :) Du har en massa fina vänner i Umeå! Marcus, Ynk, Dessie, Råberg, Sanna, Rita och många många fler! Gråt inte över spilld mjölk! Njut av det du har istället! Som jag ser det (så här sittandes i en stort hus i Husums stora skogar) så bor du grannar med massor av fina vänner! Gymnasietiden är över men inte vännerna! Det kommer fler tåg och chanser att ses!! En massa kramar till dig!

2011-08-14 12:13:21

Sv: Do I have to tell you how much I hate those words? ;)

2011-08-21 21:16:29
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!